Popüler Yayınlar

29 Mart 2020 Pazar



Halkın 1929 yılında başlayan Gelibolu’da ortaokul açma isteğine, Maarif Vekâleti, 1933’te bir okul binasının bulunması halinde izin verileceğini bildirilmiştir. Bu-nun üzerine halk Belediye binasında toplanarak belediye reisi Ali Armanoğ-lu, dava vekili İb-rahim Çekmece, borsa komiseri İbrahim Gürsoy, sarraf Simon Aba-lotya ile tüccar Nesim Ban-banesti’den oluşan bir komite seçilmiş ve 1897 yılında Fransız Cizvit Papazlarının kurduğu okul ve kilise binasını satın alınarak 1933-1934 eğitim-öğretim yılında Gelibolu ortaokulu eski kilise binasında açılmıştır. Bu okulda eğitim-öğretim 1968-1969 yılına kadar sürmüştür (http://canakkale.meb.gov.tr) 1969 yılında yeni lise bi-nası yapılmış ve bugünkü Orgeneral Eşref Bitlis İlköğretim Okulu yerleşkesine taşınmıştır. 1993 yılında liseden ayrılan ortaokul Orgeneral Eşref Bitlis Ortao-kulu adını almış ve 1997 yılından itibaren kesintisiz zorunlu eğitimle birlikte “Orgeneral Eşref Bitlis İlköğretim Okulu” olarak eğitim-öğretime devam et-mektedir.





1914-1915 Gelibolu kara Muhaberelerinde Çanakkale Savaşında yaralanan Mehmetçiklerimizi tedavi etmek için Hilal-i Ahmer hastahanesi olarak da kullanılan bu okulumuz şimdilerde metruk bakımsız bir vaziyette Onarılacak restore edilecek günleri bekliyor. 




0 yorum :

Yorum Gönder

Copyright © Gelibolu Tarihi (Gallipoli History)
Site Tasarım Bahtiyar Ergün |