Popüler Yayınlar

9 Ekim 2019 Çarşamba


Gelibolu 1818 Yılını tasvir eden bir suluboya tablo. Tarih sağ alt köşede yazıyor. Bu suluboya tablo bir müzayede sitesinde açık arttırmaya çıkarılmış ve açık arttırma başlangıç fiyatı 1.000 TL. olarak belirlenmiş. Kimin yaptığını tesbit edemedim. Bu tablo 1818 yılında mı yapılmış yoksa o yılları tasvir eden tarihi mi alta yazmışlar ben anlamadım ama müzayede yetkilileri bu konuda doğru bilgileri verirler sanırım. Tablo muhteşem. Hallice varlıklı biri olsaydım bu eseri kaçırmaz alırdım ama benim gibi memur emeklisi biri için çok para. Kaldı ki açık arttırmada fiyat yükselecektir sanıyorum. Tablonun ayrıntılarını dikkatlice inceledim. Büyük caminin iki minaresi var. Kale burcu henüz bütünlüğünü koruyor ama bombalanmış olduğu apaçık. Kaleburcu aslında çok yüksek bir yapıymış. Diğer bir çarpıcı ayrıntı şimdiki belediyenin olduğu yerde Cenevizllilerden kalma kalenin surları var ve bina tarzı bir yapı henüz yapılmamış. Ön plandaki Rıhtım Camii nin ön cephesinde iki adet abdest alma amaçlı yapılmış çeşme var.. Kaleburcu dibinde bir yapı sağ tarafında büyükçe bir han var. Yapıların mimarisi çok gösterişli aynı şekilde limandaki tekneler de çok güzel. Sol kenarda şimdiki iskele Piri Reis anıtının olduğu yerde ahşap cumbalı evler çok gösterişli. Bu tablo Gelibolu'muzun bir zamanlar ne kadar muhteşem bir yerleşim yeri olduğunu bize birkez daha gösterdi. İyi ki Gelibolu'luyum.

0 yorum :

Yorum Gönder

Copyright © Gelibolu Tarihi (Gallipoli History)
Site Tasarım Bahtiyar Ergün |